Mudidest

Selline lugu, et Tera ei ole pürenee lambakoer nagu paljud on arvanud (huvitav küll miks 😉 ), vaid mudi – üks Ungari väikestest karjakoertest. Kuigi ma ise olen üks üsna pürri nägu inimene, siis läks seekord teistmoodi. No, et leidsin Soomest kenneli Kilvan kodulehe ja arvasin, et kui väikesel Kilvan Hamvas Hirvivö‘l peaksid kunagi kutsikad tulema, et siis mina sooviksin säält ühte musta emast. Paraku kutsikad tol korral juba kahe kuu pärast tahtsid tulla ja kui tulid, siis anti mulle võimalus broneerida pesakonna ainukene emane – väike pärlkana. Ma ei mõelnud üle 20 sekundi.

Väike pärlkana (Helmikana oma emakodus ja Tera meie juures) on siis ametlikult Kilvan Kis Gyöngytyuk (kis – ungari k. väike ja gyöngytyuk – pärlkana). Musta asemel blue merle ehk ungari keeles cifra. Värvuses on süüdi isa Paavo – Kecskefogo Büszke , kes on Ungarist Soome viidud tore krants. Krants on ta seetõttu, et tema ema Süti on kusagilt pustalt mustlastelt ostetud karjakoer, kes siis on Ungaris nn. B-registrisse kantud ja mingil hetkel mudiks tunnistatud.  Suure osa mudidest moodustavadki tegelikult Ungaris elavad registreerimata ja seega tõutunnistuseta töötavad karjapenid. Need põllu pealt korjatud töötavad esivanemad on tõenäoliselt ka põhjuseks, miks ma oma toimeka kutsika pärast juba mitu ööd magada pole saanud ;). Soome Kennelliitto registris tehakse krants-tõukoertel ja päris-tõukoertel isegi vahet – reg.number algab ER – … ja mitte FIN- … . Vaatasin, et EKL-s on kõik mu tuttavad krants-JRT’id sama tähisega, mis uhked vanade pedigree’dega koeradki. Sellise tõutunnistusega koer saab siiski erinevate maade Ch ja ka agility Ch, tõenäoliselt ei taha FCI aga CACIB’eid sellistel kinnitada ja isegi kui kasvame piltilusateks, siis InterCh meist kunagi ei saa. Mitte, et see oleks minu jaoks oluline, aga selline huvitav inf.

Aga miks mudi? Seetõttu, et olen väga pirtsakas inimene ja nagu eespool miskis postituses kirjutasin, siis minu hoolega (loe: seletamatu sisetunde ajel) valitud siledakoonuliste pesakond läks aia taha ja siis ma vaatasin kodus ringi oma skye terjerite keskel ja sain aru, et seekord ma spordilotot ei mängi ja teadmata iseloomuga pürri ei võta. Muidugi seejärel tuli meelde mudi, kes on kidurat kasvu, olematu karvahooldusega, püstkõrvaline (see on mulle väga oluline tegelikult), hollandilambakoeralik olevus ja samuti on mul sisemine vajadus toetada väga ebapopulaarseid tõuge ;).

P.S. Aga kirjutan ma hetkel seetõttu, et mu loomake magab. Eelnevalt oli ta miskitel seletamatutel asjaoludel tooli peale saanud (see ei tohiks praktikas võimalik olla) ja sooritas säält pea ees hüpet. Seega tuleb validool käepärast hoida :).

Leave a Reply

