Tera kodustamine 2.

* Kõigepealt “päeva validool”.

Ühesõnaga, mul on praegu käsil see, et õpetada kutsikat vahepeal rahulikult üksi olema ajal kui ma olen “suurte” koertega väljas või pean nagu kõik täiskasvanud inimesed mingiks osaks päevast kodunt väljuma.  Selle jaoks on mul a) suur metallpuur ja b) moodulitest koera-aedik, nagu see  SIIN (see on 1 m kõrgune, kuhu mahub nt. täiskasvanud retriiver rõõmsalt sisse. õigupoolest ühelt kuldse omanikult ma selle aediku kasutatuna ostsingi).

Panin siis kutsika hommikul aedikusse, et ise rahulikult kempsu ja kööki minna. Olin ära paar minutit ja siis millegipärast pidasin vajalikuks vaikseks jäänud aediku elanikku tshekkida. Lühidalt väljendudes – väike pärdik oli roninud kõiki jäsemeid kasutades meetrise aediku seestpoolt võre ülaserva ja üritas parasjagu välja mõelda, kas ta peaks säält teisele poole otse alla hüppama või on põhimõtteliselt võimalik ka alla ronida kuidagi pea-ees. Kujutan ette, et MacGyver või James Bond on pidevalt selliste dilemmade ees. Paraku filmis ei murra nad pärast taolisi shedöövreid isegi luid mitte … mina siiski sooritasin minusuguse flegmaatilise vanainimese kohta õige pika hüppe ja teisaldasin oma reesusahvi võre otsast.

Järeldused: a) ehkki loomake on hetkel ainult õige kidura JRT mõõtu, siiski ei saa teda pidada asutustes, millel puudub katus; b) tõenäoliselt need tundmatud esivanemad Tera pedigrees olid tegelikult mingid pärdiklaste sugukonna esindajad;  c) ma ei suuda ära oodata, et saaks homme vaktsineerima ja siis varsti juba õue jne.

* Alustasin ka loomakese “sisse klikkimisega”, sest ilma tööriistadeta ikka ei saa elada. Lisaks sellele vajab ju ahvi aju tegevust.

* Tuli meelde, et kasvatajal esimest korda külas käies kadestasin ma mõttes seda inimest, kes saab endale Tera venna Kekes’i. Tera tundus mulle selline rahulik koer, aga vot Kekes “tegi kogu aeg varrukat” ja üritas oma sugulasi jalust maha tirida ja esines hoopis sportlikuma mehena kui tema õde.  Nüüd siis … eee … lihtsalt tahaks tervitada … Kekes’i omanikku Soomes … või siis, et ja …

Leave a Reply

