Mää-mää-mää e. esmakordselt karjamaal

Ma kohe tunnistan ausalt üles, et ma ei ole kunagi pudulojuste karjatamise vastu huvi tundnud. Ja näiteks, et umbes 5 aastat tagasi oleks ma kohtlaselt vaadanud inimest, kes mulle lambakoera oleks ennustanud. Aga nüüd kui säänne peni olemas ja teada, et Eestis ka koht, kuhu koolitajaid kutsutakse lambakarja keskele … siis tuli ju järgi proovida. Ühesõnaga, sel nädalavahetusel osalesime ühel päeval pealtvaatajatena Jaani talus Annika Paarvio (Soomest) karjatamise seminaril. Terve päeva jälgisime, kuidas erinevate kogemustega bordercollied harjutusi teevad, mida koolitajal nende abistamiseks kommenteerida on ja aia tagant sai lammaste ninasid ka nuusutada.  Kui lambad oma aedikus minu mudipudinat nägid, siis nad kogunesid kohe aia äärde vaatama ja pead õieli väikest koera nuusutama. Tera käitus ka nagu jabur lollsotsiaalne linnakoer, ehk  nuusutas lammaste ninasid ja liputas viisakalt saba – mitte mingit erinevust, kas vastas on BC või lammas :). Mõtlesin, et tore-tore – nii küll miskit karjatajat temast ei tule.

Seega kasutasime aega visuaalsete vaatluste tegemiseks, mis sobis ka Terale.

Välisvaatleja lambakoer Tera
Ja veelkord väike televaataja
Tark BC Chilli ja väsinud lambad

Õnneks lubati pärast ka Tera (peaaegu 5 kuud vana)  ja ühte BC imikut (6 kuud) kumbagi u. 5 minutit koolituspäevast väsinud lambaid pika rihma otsas lähemalt vaatama. Ja selgus, et mudipudin oskab siiski oma heledat häält ka sihtotstarbeliselt kasutada ja määgijaid liikuma ajada küll. Samuti sain mina teada, mida lambur tegema peab, sest mul puuduvad isegi vähimad karjuse instinktid erinevalt mõnest kutsikast :).

Siin LINK videole meie otse- ja esmakontaktist kariloomadega. Lambad kergelt küll naersid, aga eks neilegi kulus päeva lõpus natuke huumorit ära.

Leave a Reply

