Kured vette

Seljataga on kümnetunnine seminari- ja treeningupäev. Ajavahest tingitud kurnatus hakkab vaikselt tunda andma, täna lähen küll väga vara magama. Tänane treeningpäev kujunes ootamatuks. Eile rääkisin küll Wouterile, et ma ilgelt tahaks mõnda vareslast treenida ja kaelusrongad oleks väga vinged, aga hilja õhtul hakkas mind painam, et miks ma ometi mõnd kureliiki ei palunud. Kured on sellised vahvad vigurvändad – kui aastaid tagasi Tallinna loomaaias käisin, siis  jäi meelde jaapani kurg, kes meid oma tara piires jälitas ja üritas jube seltskondlik olla. Hommikul siis kurtsin, et ikka kurgi tahaks ka vaadata. Ja Wouter võttis mu soovi tõsiselt ning tuletas ise meelde, et mind tuleks kroonkurgedega tutvustada. Rantshos elab kaks noort Ida-Afrika kroonkurge (Balearica regulorum gibbericeps) ja ühega siis tegelesingi rohkem, pärast olin täiesti müüdud ja mu põhitegijaks jääbki tema. Need on imeilusad, nutikad ja uudishimulikud loomad. Kuna ma olen vilets fototaja, siis allapoole kopisin ühe internetist võetud foto illustreerimaks mu uut armastust. Preemiaks andsin kurele miskiseid putukavastseid ja käitumiseks, mida treenisin oli veevanni astumine.

Kroonkurg internetist

Pärast kooberdas hoovi peal ringi veel kaks suvalist kurge, kes olid kohalikust loodusest pärit – vist sandhilli kured. Kui kuskil liikus inimgrupp, siis nad infiltreerusid vaikselt ja kõndisid tähtsalt nagu oleksid nad inimgrupi osa. Võluvamaid olendeid annab välja mõelda.

Aga treenimistehnika kohapäält sain kätt proovida veel rohetiib-aaradega. Need on sellised suured punased tegelased. Tegin ühe natuke ettevaatlikuma linnuga käe peale tulemist. Siin olin ise kuidagi ebakindel, suur loom, suur nokk ikkagi. Aga see kartus läks mul ruttu üle, ja olin selle üle väga rõõmus.

Rohetiivad puhkehetkel

Kõrvaltvaatajana õppisin kaelusronkade, harris’e pistriku (hehh, ma nende eestikeelsete liiginimetuste kohapäält nüüd võin koledasti eksida, aga täpsustan need millalgi), mägiaarade ja kea õpetamise nüansse.

Päeva sisse mahtusid veel Susani ja Steve loengud, aga hetkel ei jaksa enam kirjutada. Tahaks küll surfata liiginimede kohapäält, aga jõud on otsas.

P.S. Harris’ hawk on tegelikult rüütelviu (Parabuteo unicinctus)

Leave a Reply

