Usaldusekonto

Jah, tänan küsimast – mul ei ole tõesti ka jaanilaupäeva õhtul muud teha kui ainult ühest asjast mõelda ja kirjutada. Just, loomade treenimisest, operantsest tingimisest – millest siis veel :D. Tänane postitus on pühendatud ühele minu olulistest õpetajatest, kellest ma siin veel pikemalt pole tuututanud – USAs Floridas resideeruvale loomatreenerile Steve Martinile. Valetan, tegelikult enamuse osa aastast, umbes 300 päeva veedab Steve hoopis loomaaedades üle kogu maailma, konsulteerib loomade pidamise ja treenimise küsimuses, teeb näiteks Hamburgis  justnimelt elevantide talitajatele kursuseid, osaleb konverentsidel ettekannetega, et kommunikeerida oma ohtrat kogemust jne. jne. Esimest korda kuulsin Steve’st ja tema ettevõtmistest loomulikult Bob Bailey käest, aga ei uskunud, et üpris varsti avaneb mul võimalus teda ja tema fondi papagoisid ning muid linde isiklikult kohata, kuulata ohjeldamatult loomalugusid ja nippe treenimisel. Täna veebis ringi uidates sattusin peale ühe hobusetreeneri blogile ja loomulikult tema postitusele Steve Martinist. Mul oli hea meel, et ta pidas vajalikuks välja tuua Steve’i “usaldusekonto” idee ja artikkel on ka muidu hästi kirjutatud. Nautige: Mary Hunter “Steve Martin: Training Birds with Trust Accounts”

Ühesõnaga, usaldusekonto oma treenitava looma juures on teema, mille peale tasub mõelda isegi inimestel, kes üldjoontes ju positiivseid treeningmeetodeid kasutavadki. Aga vahest tuleks siiski veelkord mõelda ja olukorda hinnata, kas meie meelest positiivne treening avaldab piisavalt positiivset mõju ka meie loomale ja kas selles on midagi, mis ka loomal silmad särama ja entusiastlikku sooritust tegema paneb. Sest nagu meiegi, nii ka loomad “küsivad” alati – “aga mida mina sellest saan”.

Koer Tera: aga mida mina sellest saan kui ma kontaktpinna lõpust pean jooksusammul korrektselt üle minema ???? :D.

2 thoughts on “Usaldusekonto

Leave a Reply

