Koeraspordihullus

Photo by Livia Kask

Ma küll olen agilityt juba päris kaua aega oma suureks kireks pidanud, aga nüüd on tabanud mind tõsine hullus ka muudes koeraspordi valdkondades.

Juba 2 kuuse Terakutsika meile kolimisest saadik soovisin ma koeraga frisbeed harrastada ja seega hakkasin mängides Terale pehmet frisbee taldrikut tutvustama. Kui koer isegi Kong’i taldrikut vahest hää meelega tiris ja samuti maas veerevale kettale järgi jooksis, siis hiljem kui täiskasvanuks saanud Terale esimesi kordi päris ketast tutvustasin, tundus see koerale vist liiga kõva ja ebameeldiv. Igatahes ei olnud ta 2011 kevadel kohe üldsegi frisbitamisest huvitatud. Paraku olen mina selline järjekindel juhtunud ja koera üldise motivatsiooniga tegeledes, kiskusin ikka ka frisbee teema ikka ja jälle üles. Sel kevadel avastasin, et põhjanaabrid olid asutanud Soome koerafrisbee klubi ja plaanisid sügisel frisbee laagri korraldada. Loomulikult panin ma ennast varakult septembri lõpus toimuvasse laagrisse kirja aga, et mitte päris algajana laagris näida, siis alustasin maikuus youtube’s “näpuga järge ajades” ka püsivate trennidega. Esimesed kuud toimus edasiminek millimeeterhaaval aga samas ei soovinud ma ka kiiremat progressi taga ajada, kuna koera elev meeleolu on minu arvates kõigi tegevuste juures kõige olulisem. Ja siis äkki juulikuus sain juba distantsilt ketta Tera poole lennutada nii, et ta sellest õhus kinni krabas. Praegu oleme juba mitmemeetrise taldrikule järele jooksmise ja õhust haaramise distantsi saavutanud. Ja, mis peamine – saavutanud selle, et selle ala kallal nokitsemine pakub meile mõlemale suurt lõbu.

Teine taaselustatud projekt on SK ja seda tänu mudi Helmi ja border Livi omanikule Ninale, kes lahkelt meile trenniabi Tartus annab. SK meeldib Terale isegi rohkem kui mulle. Tera meelest on tohutult naljakas, et on olemas tegevus, kus koer peab vaikselt täpseid harjutusi tegema ja isegi mitu hetke paigal püsima. Ta istub või lamab nõutud hetked ära kavala näoga ja siis kui trenn lõpeb, siis vurab täiskäigul põllul ringe teha, et  kõik püsivusharjutused endalt maha raputada :). Ühesõnaga, meil on veel palju tööd ees, et sisse harjutada SK rutiinid.

Leave a Reply

