Töö ja vile Vilniuses

Huvi koerte vastu “sunnib” inimesi igasugu imevigureid tegema. Näiteks sel nädalal pidin ma esmakordselt üksinda autoga väljamaale sõitma. Kuidagi oli õnnestunud pikamaa otste juhtimist vältida ja autos vaid kaasreisijana üle piiri sõita. Välismaa on antud juhul ainult Leedu, aga ikkagi … Nagu lihtsalt julguse kokkuvõtmisest oleks veel vähe, siis enne sõitu tekkis minu oma autol selline rike, et pikka maad temaga ette võtta ei saanud. Tuttavalt lahkelt inimeselt sain siiski laenuks ühe vana tikutopsisuuruse Škoda, mis oli muidu maale pagendusse saadetud.  Kui autoga juba Vilniusesse minek oli, siis ei raatsinud ka oma koeri maha jätta – õnneks mahtusid nad hoolega pressides oma boksidega ka Škoda tagaistmele, aga muud sinna tõesti enam ei oleks mahtunud. Nimelt osalen jälle “väliseksperdina” politsei- ja piirivalve koerajuhtide üritusel. Seekord on teemaks jõukasutus ehk siis kõik kaitse- ja patrull-koerandusega seotu. Kohapeal on ka 16 koera ja koerajuhti üle terve Euroopa ning lisaks instruktorite tiim oma koertega. Loomulikult tekitasid minu kaasasolevad kidurat kasvu “välisekspert-koerad” natukene elevust. Kohalik korraldaja itsitas ja küsis, et kus siis minu kurjad kaitsekoerad on ja et kas ta tohib mu koeri silitada. Ma siis ütlesin, et Tera tahab kindlasti sügamist, aga vat Triinu võibki olla “kuri”. Loomulikult käitus Triinu reetlikult ja läks rõõmsalt saba liputades võõra onu kätt lakkuma ja minu hale üritus vähemalt ühte tegijat koera omada kukkus täielikult läbi :).

Eile vaatasime terve päeva kuulekuse sooritusi ja mõnd muud asja, mida koerajuhid olid kodutööna teinud ja mina sain natukene sõbralikult „vigiseda“ kui inimesed õigel ajal ei klikkinud. Täna toimus kaitsetöö ülevaatus. Ilm on hirmus suvine, minu koerad said terve päev õues olla ja nüüd harjutavad juba kolmandat ööd järjest, kuidas hulga koertega samas ööbimiskohas viisakalt käituda.

Leave a Reply

